Motorlaivu vēsture

Termins “motorlaiva” parasti attiecas tikai uz kuģi, ko darbina iekšdedzes dzinēja aģentūra, un šajā ziņā es ierosinu apstrādāt šo objektu. Iespējams, šis dokuments varētu būt precīzāk aprakstīts kā “Mēģinājums uzsvērt iekšdedzes dzinēja iespējas kuģu piedziņai”, bet īsāks nosaukums ir diezgan skaidrs. Šis temats ir ievērojams, un ar laiku, kas man ir pieejams, varēs īsi aprakstīt un ilustrēt galvenās iezīmes, kā arī aprakstīt motorlaivu kā sporta un izklaides attīstību un komerciāliem mērķiem.

Dažas no agrākajām šajā valstī izmantotajām laivām bija tās, ko 1897. gadā piegādāja un ko darbina Daimler Motor Company, Limited, Koventrijā. Dzinējiem bija divi cilindri, kas tika uzbūvēti Anglijā no Herr Gottlieb Daimler dizaina un sprādzienbīstamas maksas. naftas spirts un gaiss tika aizdedzināti, saspiežot platīna caurulē, kas sakarsēta ar ķiršu sarkanu.

Parasti Daimler tiek uzskatīts par pirmo cilvēku, kas ražo iekšdedzes dzinēju, kas piemērots autotransporta līdzekļiem un jūras dzinējiem. Dzimis 1835. gadā Schorndorfā, Vurturstā, viņš izrādīja lielu interesi par mehāniķi no savas jaunības uz augšu un padarīja viņus par nepārtrauktu mācīšanos. Vispirms viņš bija strādājis Alsasas ieroču rūpnīcā un pēc tam pie tvaika lokomotīves darbiem Mančestrā, beidzot kļūstot par Dr. Otto palīgu. Pēc tam, kad Daimler bija pievienojies Otto, pēdējais ražoja tagad slaveno “Otto” gāzes dzinēju, lai gan nav apgalvots, ka Daimler piedalījās tās izgudrošanā.

1886. gadā Daimlers ar iekšdedzes dzinēju uzstādīja palaišanu un paņēma vienpadsmit cilvēkus ceļojumā uz ezera pie Canstatt. Šī laivu dzinējam bija viens cilindrs, un tas attīstījās aptuveni viena zirga jauda. Tas bija no šī motora dizaina, ka DeDion attīstīja ātrgaitas dzinēju, kas uzstādīts viņa agrīnajā trīsriteņos. Otrajā Daimlera 1887. gadā izstrādātajā startā bija 4 zirgspēku dzinējs, kas atšķīrās no tā, kas uzstādīts uz pirmo palaišanu, jo tam bija divi cilindri, kas slīpi kopā aptuveni 15 “leņķī, strādājot pie kopēja kloķa, un Šis dzinējs pirmo reizi tika uzbūvēts Daimlerā 1886. gadā, pēc tam uzstādīts uz autotransporta līdzekļa, kas pirmo reizi tika publiski izstādīts Parīzes izstādē 1889. gadā.

Kopumā tika atzīts, ka Priestmans bija pirmais šajā valstī, lai aprīkotu laivu ar iekšdedzes dzinēju. 1888. gadā JD Roots kungs uzstādīja dzinēju ar iekšdedzes dzinēju, un, acīmredzot, tas sasniedza ievērojamus panākumus, jo šī laiva brauca starp Ričmondu un Vandvortu ar lielu regularitāti 1891. un 1892. gada sezonā. 1895. gadā ir jāpiešķir arī F. Lanchester, pazīstamā šī nosaukuma automobiļa dizainers, projektējot un konstruējot motorizēto kuģi. ar vienu cilindru aizdedzinātu motoru. Ātrums bija no četrām līdz piecām jūdzēm stundā. 1897. gadā Lanchester izstrādāja vēl vienu motorlaivu, kas bija aprīkots ar divu cilindru līdzsvarotu dzinēju, kas bija līdzīgs viņa automobiļa tipam, vadot atgriezenisku dzenskrūvi. Šis laiva, manuprāt, joprojām pastāv.

Anglijas Daimler 1897.gada dzinējiem bija divi vertikāli cilindri un aptuveni 6 zirgspēki. Šāda veida motoru var uzskatīt par šīs dienas kontinentālo praksi, kas ir attīstījusies no vecā “V” tipa 1889. gada. Benzīns tika padots ar gaisa spiedienu uz lielu virsmas karburatoru un arī papildu tvertni, kas piegādāja degļus aizdedzes caurulēm. Šis gaisa spiediens tika iegūts, izmantojot nelielu rokas sūkni, kas bija jālieto īsos intervālos. Propellera maiņa notika, izmantojot divus slīpuma riteņus, kas atradās divpusējos kuģos un bija savienoti ar diviem lielākiem slīpuma berzes riteņiem, un starpposma vārpstu šim nolūkam uz laiku atvienoja. Šie berzes riteņi, kas bija pārklāti ar ādas un gumijas sastāvu, izrādījās neapmierinoši jūras darbam, un tos negatīvi ietekmēja mitrums un jūras sāls. Sākotnējie angļu Daimler dzinēji tomēr bija labi konstruēti un būvēti, un, ja tie ir aprīkoti ar smidzināšanas karburatoriem un elektriskā aizdedze ir apmierinoši.

Anglijas Daimler 1897.gada dzinējiem bija divi vertikāli cilindri un aptuveni 6 zirgspēki. Šāda veida motoru var uzskatīt par šīs dienas kontinentālo praksi, kas ir attīstījusies no vecā “V” tipa 1889. gada. Benzīns tika padots ar gaisa spiedienu uz lielu virsmas karburatoru un arī papildu tvertni, kas piegādāja degļus aizdedzes caurulēm. Šis gaisa spiediens tika iegūts, izmantojot nelielu rokas sūkni, kas bija jālieto īsos intervālos. Propellera maiņa notika, izmantojot divus slīpuma riteņus, kas atradās divpusējos kuģos un bija savienoti ar diviem lielākiem slīpuma berzes riteņiem, un starpposma vārpstu šim nolūkam uz laiku atvienoja. Šie berzes riteņi, kas bija pārklāti ar ādas un gumijas sastāvu, izrādījās neapmierinoši jūras darbam, un tos negatīvi ietekmēja mitrums un jūras sāls. Sākotnējie angļu Daimler dzinēji tomēr bija labi konstruēti un būvēti, un, ja tie ir aprīkoti ar smidzināšanas karburatoriem un elektriskā aizdedze ir apmierinoši.

Šāda veida dzinējs šajā valstī ilgu laiku saglabājās moderns, neraugoties uz pastāvošo apdraudējumu, kas saistīts ar karstās caurules aizdedzes izmantošanu. Es labi atceros daudzus aizraujošus uzliesmojumus, kas bija nepārspējami patīkami pēcpusdienas treniņi upē. Tomēr Amerikā motorlaiva jau bija uzņēmusies ievērojamu pozīciju, un tika pieņemti aparāti sprādzienbīstamas baterijas elektriskai aizdedzināšanai. Es varu pieminēt, ka ir pārsteigums, ka karstā cauruļu aizdedze, ar acīmredzamiem trūkumiem jūras darbam, šajā valstī ir kļuvusi par pamatu, jo īpaši ņemot vērā to, ka agrāk komerciāli veiksmīgi gāzes dzinēji, ko izstrādāja Lenoir un 1860. gadā uzbūvēta ierīce tika aprīkota ar ierīci elektriskai uzlādēšanai.

Tā kā šajā motorā netika mēģināts nodrošināt gāzveida maisījuma saspiešanu, īpaša uzmanība netika pievērsta dzirksteles “laikam”. Šā dzinēja aprakstā, ko izstrādājuši ražotāji, mēs lasām, ka “Tā kā virzulis virzās uz priekšu, tas iegūst sprādzienbīstamu gāzes un gaisa maisījumu. 1888. gadā Benz izmantoja auto dzinēja elektrisko aizdedzi, un 1901. gadā G. Priestmans šajā valstī to izmantoja jūras darbos. ļoti vienkāršs līdzeklis elektrības uzlādēšanai un dzirksteļu precīzs laiks tika pieņemts agrīnajiem amerikāņu motoriem, izmantojot tikai primāro akumulatoru un primāro spoli.

 

Published by

Explorers

Sveicināti, čeļotāji! Mani sauc Toms, esmu liels ceļotāju piekritējs. Katrā atvaļinājumā ceņšos saplānot kādu ceļojumu, un apceļot vietas, ko vēl neesmu redzējis. Ja, arī esi liels ceļotājs, seko līdzi blogam!